A görög nép talán az egyike annak a népnek aki a legdúsabb zöldséghasználattal készít ellenállhatatlan finomságokat. Mindezt kellemesen fűszerezve és úgy, hogy kellőképpen laktatós és egészséges is legyen.

Egy ilyen - némileg átalakított - recept az alábbi görög padlizsánsaláta, vagy rakott padlizsán.

 

 

Adag: 4 személy részére

 

Elkészítési idő: egy óra

 

Hozzávalók:

  • egy kisebb padlizsán,
  • egy cukkini,
  • 4-6 darab paradicsom,
  • fokhagyma, olaj, só, bors

Elkészítés:

A padlizsánt és a cukkinit meghámozzuk,  vékony karikákra vágjuk, besózzuk, hogy a nedvességet kipréselje magából.

Fél óra múlva tiszta konyharuhán leitatjuk a szeleteket, forró olajban kisütjük.

 

A fokhagymákat apróra zúzzuk, 4-5 evőkanálnyi olajjal elkeverjük, a paradicsomot félbe vágjuk, felszeleteljük vékony cikkekre.

 

A teljesen kihűlt padlizsánt, cukkinit tetszés szerint rétegeljük egy kisebb, mély tálba, majd meglocsoljuk a fokhagymás olajjal.

 

Jó tudni: lehet sajtot, sonkát tenni a szeletek közé, ez a változat egy könnyebb ám mégis laktatós variáció.